Her ne kadar sodyum iyon pil teknolojisi, lityum iyona göre daha düşük yoğunluğa (ve daha az olgunluğa) sahip olsa da, daha düşük maliyetleri, daha bol tedariki ve soğuk havalarda üstün performansı, elektrikli araçların kitlesel olarak benimsenmesini hızlandırmaya yardımcı olabilir. CarNewsChina, JAC Yiwei EV hatchback teslimatlarının ocak ayında başlayacağını bildirdi.
Yiwei, JAC için 2023’te yeni bir marka. Volkswagen, JAC’ın %75 hissesine (ve yönetim kontrolüne) ve JAC’ın ana şirketi Anhui Jianghuai Automobile Group Holdings’in (JAG) %50’sine sahip. Çin hükümeti, JAG’ın diğer yarısının sahibi ve bu da otomotiv endüstrisinin yabancı eşleşmelerinden birini oluşturuyor.
Lityum içermeyen sodyum bataryaya sahip ilk EV ocak ayında yollara çıkacak
Yiwei EV, bu yılın başlarında duyurulan Sehol E10X hatchback’in (yukarıda) yeniden markalanmış bir versiyonu gibi görünüyor. CarNewsChina, Sehol modelini 25 kWh kapasite, 120 Wh/kg enerji yoğunluğu, 3C ila 4C şarj ve HiNa NaCR32140 hücresiyle 252 km menzile sahip olarak tanımlıyor. JAC, mayıs ayında Yiwei markasını tanıttığında Sehol etiketini kaldıracağını ve tüm araçlarını JAC veya Yiwei olarak yeniden markalandıracağını söylemişti. JAC, Yiwei markalı modelin E10X adını koruyup korumayacağını ise henüz açıklamadı.
Nisan ayında JAC, Şangay Otomobil Fuarı’nda Yiwei 3 adlı ayrı bir EV’yi sergiledi. Bu model haziran ayında LFP lityum pil ile piyasaya sürüldü ve sodyum iyon versiyonunun daha sonra piyasaya sürüleceğinin sözünü vermişti.